Et innblikk i hverdagen på et NAV kontor? 

Besøkte NAV Time i dag. Tid for å fylle ut nye skjema i forhold til pappaperm. Får litt vondt i magen av skjemavelde, men skal klare å komme igjennom denne gangen også. 

Ihvertfall – inne på NAV blir jeg møtt av ei koselig ung dame som spør; kan jeg hjelpe deg med noe? 

Fantastisk, tenker jeg. Jeg får hjelp. Noen vil hjelpe meg gjennom paragrafene, skjemaene og vedtakene. Dette skal gå så lett! 

Men det er da, når jeg tenker at dette skal gå som en drøm, at den unge hyggelige damen sier; Hvis du lurer på noe, og har noen spørsmål – da må du RINGE til NAV? 

Ringe til NAV? Er jeg ikke på NAV da? Må jeg ringe for hjelp, til NAV – når jeg allerede er inne på NAV? 

Jada, sånn skulle det være! Og det skulle ikke være lett!  Heier på NAV altså. Mora mi har jobba i NAV i snart 40 år, og NAV gjør en god jobb. Heia dere! Men ringe til NAV, når man er på NAV? 

Så; neste gang du er hos meg og har lyst på en kaffe, kan du ikke spørre meg, men du må ringe Gunn Rakel for hjelp. Bare så du vet det! 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s